Formy współpracy przedszkola z rodzicami szczegółowo reguluje opracowany i przyjęty do realizacji przez Radę Pedagogiczną program współpracy z rodzicami.
Rodzice mają prawo do:
- Wyrażania i przekazywania organowi prowadzącemu przedszkole i sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy przedszkola, znajomości zadań wynikających z realizacji programu rozwoju przedszkola i innych aktów prawa wewnętrznego obowiązującego w przedszkolu.
- Uzyskania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i rozwoju.
- Wyrażania i przekazywania organowi prowadzacemu przedszkole i sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy przedszkola.
- Wyrażania opinii na temat programów realizowanych przez przedszkole oraz realizacji nowych rozwiązań pedagogicznych w pracy z dziećmi (innowacje pedagogiczne).
- Otrzymywania pomocy pedagogicznej, psychologicznej oraz innej, zgodnie z ich potrzebami.
- Wzbogacania ceremoniału i zwyczajów przedszkola w oparciu o tradycje środowiska i regionu.
- Udziału i organizowania wspólnych spotkań z okazji uroczystości przedszkolnych, imprez, zajęć wychowawczo- dydaktycznych.
- Zgłaszania i realizacji własnych pomysłów związanych z zagospodarowaniem, aranżacją wnętrz i otoczenia przedszkola.
Rodzice mają obowiązek do:
- Regularnie i terminowo uiszczać opłaty za pobyt dziecka w przedszkolu.
- Współpracować z nauczycielem prowadzącym grupę w celu ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych rodziny i przeszkola.
- Przygotować dziecko do funkcjonowania w grupie przedszkolnej w zakresie podstawowych czynności samoobsługowych w grupie przedszkolnej w zakresie podstawowych czynności samoobsługowych: jedzenie, higiena, toaleta.
- Odbierac dzieci w godzinach funkcjonowania przedszkola (zgodnie z podpisaną umową).
- Informować nauczyciela z wyprzedzeniem o późniejszym przyprowdzeniu dziecka do przedszkola.
- Zapewnic dziecka bezpieczny powrót do domu.
- Znać i przestrzegać postanowienia statutowe.
- Przyprowdzać do przedszkola dzieci zdrowe bez konieczności podawania w przedszkolu leków.
- Interesować się sukcesami i porażkami swojego dziecka.
- Kontynuować zalecone ćwiczenia terapeutyczne.
- Zgłaszać nauczycielowi niedyspozycje (fizyczne, psichiczne) dziecka i wszelkie niepokojące objawy w jego zachowaniu, mające wpływ na funkcjonowanie w grupie (choroby, ważne wydarzenia rodzinne, lęki, obawy, emocje).
- Uczestniczych w zebraniach organizowanych przez przedszkole.